BBC ONLY PROMOTE NEWSPAPERS OWNED BY WEALTHY RIGHT WING PRESS BARONS VIDEO


This is an FOI request with 20 working days to reply

1. During BBC Breakfast how many newspapers owned by wealthy right wing press barons are promoted by the BBC using their front pages?

2. During BBC Breakfast how many newspapers not owned by wealthy right wing press barons are promoted by the BBC using THEIR front pages?

During BBC breakfast 24 April 2012 only the following newspapers were being promoted using BBC TV licence payers money.

TELEGRAPH (Owned by Sir David Rowat Barclay and Sir Frederick Hugh Barclay . The Sunday Times Rich List of 2007 estimated their wealth at 1.8 billion)

DAILY MAIL (Owned by Jonathan Harmsworth, 4th Viscount Rothermere who ranked 51st in the Sunday Times Rich List 2006 with an estimated wealth of 1,020 million)

THE TIMES (Owned by Rupert Murdoch who according to the 2011 list of Forbes richest Americans, Murdoch is the 38th richest person in the US and the 106th-richest person in the world, with a net worth of $8.3 billion.)

THE SUN (Owned by Rupert Murdoch who according to the 2011 list of Forbes richest Americans, Murdoch is the 38th richest person in the US and the 106th-richest person in the world, with a net worth of $8.3 billion.)

GUARDIAN (Owned by The Scott Trust Limited. Liz Forgan was appointed the sixth Chair of The Scott Trust in 2003, the owner of the Guardian newspapers hence becoming Britain's first female newspaper proprietor.She joined the BBC in 1993 to become Managing Director, BBC Network Radio where she developed the format for BBC Radio Five Live and launched the DAB digital radio service.She left the BBC in February 1996 over a disagreement with John Birt, then BBC Director General, over the decision to move BBC Radio News from Broadcasting House to Television Centre. Liz Forgan was awarded Dame Commander of the Order of the British Empire for services to Radio Broadcasting in 2006 and previously awarded the OBE in 1998, also for services to Radio Broadcasting.

We have been unable to obtain her exact financial wealth but she was from an aristocratic family and went to private schools and then to Oxford as a top executive at the BBC and Channel 4 she would have commanded substantial salaries and could NOT be classed in any way as very DIFFERENT from the other press barons above. She is also a radical feminist using the Guardian to further her feminist agenda. As she has been directly connected with BBC programming over many years that alone would be cause for serious concern as to WHY the BBC continue to promote a newspaper she heads.)